Sunday, March 22, 2009

artikel...

aq terbaca stu artikel nie...tergerak hati nk baca..keluaran akhbar di malaysia...aq baca sgt mengharukan...korg baca la sendiri..




NASIONAL
Kewibawaan bekas PM diperakui

KUALA LUMPUR: Malaysia, terutama orang Melayu perlu berbangga dengan Tun Dr Mahathir Mohamad yang secara tidak langsung membantu menyatupadukan ahli politik yang bertelingkah di Somalia ketika negara itu memilih presiden baru, akhir bulan lalu. Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali, berkata kunjungan bekas Perdana Menteri ke Djibouti, Afrika pada 28 Februari lalu sempat dihidu pegawai Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang memerlukan seseorang yang boleh membantu menyelesaikan pertelingkahan antara Ahli Parlimen Somalia. Katanya, walaupun Dr Mahathir pada mulanya keberatan berucap di Somalia, akhirnya beliau bersetuju untuk menyampaikan ucapan kepada pihak berbalah demi agama Islam.

"Saya yang mengikut lawatan Tun ke Djibouti (negara yang berdekatan dengan Somalia) melihat tiga suku daripada 540 ahli Parlimen yang bertelagah itu menangis ketika Tun menyampaikan ucapan hampir satu setengah jam. "Tun nasihatkan mereka kenapa perlu bergaduh, pakai ketayap dan kopiah (tapi bergaduh), Somalia adalah negara kaya... katanya, walaupun Malaysia mempunyai masyarakat yang majmuk tetapi masih boleh bersatu padu untuk rakyat," katanya sambil menambah Dr Mahathir berucap pada 29 Februari, manakala keesokannya pemilihan Presiden baru.
Cetak artikel Hantar pada kawan

knape negara luar boleh terima pandangan dari rakyat malaysia..sedangkan negara sendiri tidak menghargai pandangan dari rakyat sendiri...yg bagi cadangan bukan calang2 org..bekas perdana malaysia yg ke 4..Tun Dr Mahathir Mohammad..rugi sgt kalau kita menghargai pandangan org lama...Beliau adalah idola aku...slama 22 tahun memerintah..sama la ngan umur aku...hehehehe..aq nk sgt nk jumpa dia...idola aku.huhuhuhuhuhu...

No comments: